Κυριακή, 19 Αυγούστου 2012

Οι τροφές που νικoύν τον ήλιο

 woman-bear-386Η αλόγιστη έκθεση στον ήλιο κρύβει πολλούς κινδύνους για την υγεία μας. Η σωστή διατροφή όμως μπορεί να συμβάλει στην προστασία μας.

H απομάκρυνση των ελεύθερων ριζών από τον οργανισμό μας με τη βοήθεια της διατροφής μπορεί να μας βοηθήσει να μειώσουμε τους κινδύνους που κρύβει ο ήλιος για το δέρμα μας και να αποκτήσουμε ένα υγιές μαύρισμα. Μάθετε ποιες τροφές μπορούν να καταπολεμήσουν τις βλαβερές του συνέπειες.

Οι πιο ισχυροί σύμμαχοι

• Βιταμίνη Α (β-καροτένιο). Αυξάνει την ελαστικότητα του δέρματος, ενώ μειώνει την ξηροδερμία και την ευερεθιστότητα.
Πηγές: Συκώτι, κρόκος αβγού, σπανάκι, ντομάτα, πατάτα, καρότο, μπρόκολο, πεπόνι.

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Βοηθούν στη λίπανση της επιδερμίδας. Ιδιαίτερα η βιταμίνη Β5 προσφέρει στον οργανισμό ενυδάτωση και αντοχή στη θερμότητα.
Πηγές: Ξηροί καρποί, πουλερικά, ψάρια, αβγά, λαχανικά, γιαούρτι, ζυμαρικά, δημητριακά.

Βιταμίνη C. Συμβάλλει στη διατήρηση της σφριγηλότητας και του κολλαγόνου της επιδερμίδας και συντελεί στη γρήγορη επούλωση των ηλιακών εγκαυμάτων.
Πηγές: Πορτοκάλια, μανταρίνια, λεμόνια, φράουλες, πιπεριές, μπρόκολο, σπανάκι.

• Βιταμίνη Ε. Ενισχύει το μαύρισμα και προλαμβάνει τη γήρανση του δέρματος. Η έλλειψή της προκαλεί αφυδάτωση και ξηρότητα της επιδερμίδας.
Πηγές: Σολομός, ελαιόλαδο, αμύγδαλα.

• Ιχνοστοιχεία.
Ο ψευδάργυρος και το σελήνιο διατηρούν το κολλαγόνο και την ελαστίνη του δέρματος, ενώ συγχρόνως μειώνουν την καταστροφική επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας.
Πηγές: Γαρίδες, μύδια, χταπόδι, κοτόπουλο, κάσιους, ρύζι, καρύδια.

Πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Βελτιώνουν την κεράτινη στιβάδα του δέρματος.
Πηγές: Σολομός, ηλιέλαιο, σαρδέλες.

Ενυδατωθείτε
Καθόλη τη διάρκεια του καλοκαιριού σημαντική είναι και η ενυδάτωση, καθώς, αν δεν καταναλώνουμε αρκετά υγρά,
η θερμοκρασία του σώματος αυξάνεται σημαντικά όπως και ο κίνδυνος για δερματικά εγκαύματα.
Γι’ αυτό:

• Αυξήστε την καθημερινή κατανάλωση υγρών (π.χ. χυμοί, γάλα, νερό).
• Αποφύγετε το αλκοόλ.
• Καταναλώστε τρόφιμα πλούσια σε νερό όπως καρπούζι, πεπόνι, καρότα, μαρούλι, ντομάτα, μπρόκολο, μήλα, πορτοκάλια, γκρέιπ φρουτ και γιαούρτι.
• Αποφύγετε τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε λιπαρά (γλυκά, κόκκινο κρέας, σάλτσες, τηγανητά), καθώς αυξάνουν την παραγωγή θερμότητας.

Της Γεωργίας Καπώλη, κλινικής διαιτολόγου - διατροφολόγου, Μ.Sc., επιστημονικής διευθύντριας Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου «Απίσχνανσις - Λόγω Διατροφής» Νεμέας Κορινθίας


myworld

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου