Παρασκευή, 13 Απριλίου 2012

Χαμηλώστε τα τακούνια

ΤΑ ΨΗΛΑ ΤΑΚΟΥΝΙΑ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΔΕΘΕΙ ΜΕ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΑΡΘΡΙΤΙΔΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ... ΣΥΧΝΕΣ ΠΤΩΣΕΙΣ

Εντάξει, θέλετε να είστε σέξι, κι όποιος αντέξει. Φροντίστε όμως ανάμεσα στα θύματα της γοητείας σας να μην περιλαμβάνονται και τα κάτω άκρα σας. Με άλλα λόγια αποφύγετε να φοράτε ψηλά τακούνια, καθώς έχει αποδειχτεί ότι όσα ξεπερνούν τα οκτώ εκατοστά επταπλασιάζουν την πίεση που δέχεται το μετατάρσιο: Συνεπώς, αυξάνουν την καταπόνηση στο πόδι και έχουν συνδεθεί με διάφορα δεινά. Ενδεικτικά, σύμφωνα με μελέτη του Χάρβαρντ, όσες φορούν ψηλά τακούνια διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν αρθρίτιδα ενώ, σύμφωνα με την επιθεώρηση Journal of Experimental Biology, θα υποφέρουν από πόνους στα πόδια όταν στέκονται ξυπόλητες. Επιπλέον, όπως προειδοποιεί η Αμερικανική Ακαδημία Ορθοπεδικών Χειρουργών, είναι πιθανό να εμφανίσουν κάλους. Τέλος, μην ξεχνάτε ότι το ύψος των τακουνιών έχει άμεση σχέση με τον κίνδυνο ατυχημάτων από πτώσεις – οι οποίες πέρα από αμηχανία μπορεί να σας αφήσουν και ένα επώδυνο διάστρεμμα. Οι συμβουλές λοιπόν που δίνουν οι ορθοπεδικοί είναι σαφείς: Αν αγοράζετε παπούτσια με ψηλά τακούνια, βεβαιωθείτε τουλάχιστον ότι δεν είναι υπερβολικά στενά, δηλαδή ότι ανάμεσα στο μεγάλο δάχτυλο και την άκρη του παπουτσιού υπάρχει περιθώριο ενός εκατοστού και ότι δεν νιώθετε πίεση στα πλαϊνά κόκαλα του πέλματος. Επίσης μη φοράτε ψηλοτάκουνα σε καθημερινή βάση, ειδικά αν το πρόγραμμα της ημέρας περιλαμβάνει πολύ περπάτημα. Ενώ περπατάτε με τακούνια, ακουμπήστε στο πάτωμα πρώτα τη φτέρνα και μετά το μετατάρσιο και τα δάχτυλα, προκειμένου να μειώσετε την πίεση στο μπροστινό μέρος του πέλματος. Τέλος, για να περιορίσετε τον κίνδυνο ατυχημάτων, μην ανακατεύετε ψηλά τακούνια με πολύ αλκοόλ.

 – Γωγώ Καρκάνη
gynaikamag

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου